Identifikácia architektonických bariér v prostredí
Popis
V tejto učebnici je vysvetlená metodika vykonávania hodnotenia univerzálnej prístupnosti vysokoškolského prostredia, postup pri spracovaní záverečnej správy, ako aj príklady rôznych debariérizačných opatrení. V nosnej časti učebnice sú uvedené typologické požiadavky na tvorbu a hodnotenie univerzálnej prístupnosti a užívateľnosti priestorov vysokých škôl a študentských domovov, ktoré reflektujú ustanovenia platnej stavebnej legislatívy.
Vypracovaný systém hodnotenia univerzálnej prístupnosti vysokoškolského prostredia sa vzťahuje na posudzovanie existujúcich objektov vysokých škôl a študentských domovov. Treba však upozorniť na skutočnosť, že posúdenie univerzálnej prístupnosti je potrebné vykonať aj v projektovej dokumentácii navrhovaných stavieb. Ak sa odhalia prípadné nedostatky v projektovej dokumentácii stavby, ušetria sa nemalé finančné prostriedky, ktoré by sa museli vynaložiť na dodatočné odstraňovanie bariér v rámci kolaudácie stavby, alebo neskôr, počas užívania stavby. Princípy tvorby vysokoškolských stavieb metódou Univerzálne navrhovanie sú opísané v učebnici „Tvorba inkluzívneho vysokoškolského prostredia", ktorá je ďalším výstupom vyššie uvedeného rozvojového projektu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR.
Hmotnosť | 0.38 kg |
Autor: | Čerešňová Z., Rollová L., Samová M., Končeková D., Korček P. |
Jazyk: | slovenský |
Rok vydania: | 2015 |
Väzba: | mäkká |
Formát: | 205 × 290 × 8 mm |
ISBN: | 978-80-227-4451-5 |
Rozsah: | 138 + 4 |
Farebnosť: | farebný titul |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Len registrovaní užívatelia môžu pridávať články. Prosím prihláste sa alebo registrujte.