Inovačné podnikanie v IKT Marián Zajko, Branislav Mišota.
Súvisiaci tovar
Podrobný popis
Inovačná schopnosť a podnikavosť sú dve stránky jednej mince - podnikateľského projektu s rastovým potenciálom. Je preukázateľne účelné a spoločensky prospešné rozvíjať a podporovať kreativitu a podnikavosť detí, žiakov a študentov vhodne zvoleným obsahom, rozsahom a formou výchovy už od materskej škôlky cez základné, stredné a vysokoškolské vzdelávanie. V odporúčaniach Európskeho parlamentu a Rady o kľúčových schopnostiach pre celoživotné vzdelávanie z roku 2006 sa podnikavosť považuje za jednu z kľúčových schopností. Zlepšenie podnikateľských a inovačných schopností občanov zdôrazňujú aj tri ťažiskové iniciatívy stratégie Európa 2020 pre zamestnanosť a rast, a to „Únia inovácií“, „Mládež v pohybe“ a „Agenda pre nové zručnosti a pracovné miesta“.
Pre nové členské krajiny EÚ je podpora rozvoja podnikavosti a inovácií spôsob na urýchlenie a zefektívnenie ekonomického rastu, na docenenie svojho podnikateľského stavu. Je to tiež spôsob, ako mu postupne navracať dôstojnosť a česť poškodenú legislatívou, praxou podnikania a nekorektnými politickými intervenciami v ekonomike v období „divokej privatizácie“. Rast inovačnej výkonnosti a jej prostredníctvom aj konkurencieschopnosti Slovenska úzko podmieňuje aj udržateľnosť priaznivého ekonomického a sociálneho rozvoja krajiny, a preto by tieto ciele mali zjednocovať všetkých významných aktérov v SR v kontinuálnom úsilí o priaznivejšie podnikateľské prostredie a proinovačnú klímu v podnikoch, vo vedecko-výskumných a vzdelávacích inštitúciách. Cieľom by malo byť:
■ vytvárať zo strany celoštátnych a regionálnych riadiacich orgánov priaznivejšie podmienky pre skvalitnenie, stimuláciu a podstatne vyššie zhodnotenie intelektuálneho kapitálu v podnikoch, vedecko-výskumných a vzdelávacích inštitúciách a zamedzenie úniku mozgov do zahraničia;
■ motivovať manažment podnikov, aby svojou vysokou odbornosťou, morálnymi vlastnosťami a neformálnou autoritou presadzoval proinovačnú podnikovú stratégiu na relevantnom trhu, vytváral kreatívnu klímu pre tímy podnikových inovátorov a inovačné medzipodnikové siete v duchu modelov otvorených participatívnych inovácií;
■ motivovať vedecko-výskumné a vzdelávacie inštitúcie efektívne spolupracovať s podnikmi na inovačných riešeniach problémov podnikovej praxe praxe;
■ stabilizovať mladú generáciu intelektuálneho kapitálu organizácií na Slovensku tvorbou dostatočného počtu pracovných miest s vyššou pridanou hodnotou, a tým zlepšovať konkurenčnú schopnosť slovenskej ekonomiky.
Z obsahu:
1. Podnikateľský proces
2. Inovácie a inovačné podnikanie
3. Startupy
4. Marketing a ceny
5. Modely podnikania
6. Disciplinované podnikanie
7. Ochrana duševného vlastníctva
8. Podnikateľský ekosystém
9. Etika podnikania
10. História podnikania
Dodatočné parametre
Kategória: | Skriptá |
---|---|
Hmotnosť: | 0.56 kg |
Autor:: | Zajko M., Mišota B. |
Jazyk:: | slovenský |
Rok vydania:: | 2018 |
Väzba:: | mäkká |
Rozsah:: | 208 + 4 |
Formát:: | 210 × 297 × 11 mm |
Farebnosť:: | farebný titul |
ISBN:: | 978-80-227-4786-8 |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Len registrovaní užívatelia môžu pridávať články. Prosím prihláste sa alebo registrujte.